Len tak

Len tak | Hm...

lentaky
hm... KDH zo seba asi nezmyješ ...
 
Mr Zebri
Mr Zebri | 10.1.2022 13:31

Ti poslanci nazov sice nezmenili, ale ani ho osobne neudelovali. Nech obvinia tych, co tu ulicu tak nazvali. Mozno ich bude treba vykopat, ale potrestat ich treba


Len tak
Len tak | 10.1.2022 13:32

„Snaha vyvodiť verejné prejavenie sympatie z nekonania nie je založená na žiadnej zrozumiteľnej právnej a logickej úvahe. V tejto súvislosti zdôrazňujem, že rozširovanie trestnej zodpovednosti nad rámec udržateľného gramatického výkladu, je v trestnom práve hmotnom neprípustné,“ dodáva.

Logická úvaha:

Je v súčasnom stave pomenovanie ulice po odsúdenom zločincovi prejavom sympatií k zločineckému režimu ? Je.
Je možná výzva k náprave ? Je.
Je odmietnutie premenovania ulice bez zbytočných odkladov bránenie nápravy súčasného stavu ? Je.

Takže ak niekto pomenuje ulicu po A.H., môže byť postihovaný.
Ak následne niekto iný odmietne premenovať ulicu pomenovanú po A.H., postihovaný byť nemôže.

Ak niekto niečo ukradne, môže byť postihovaný.
Ak niekto iný to odmietne vrátiť, tak nie ? Hm. Takže tí majitelia, ktorí si kúpili ukradnutý automobil, by podľa Lipšica nemali byť postihovaný (odňatím automobilu).

Vlastníctvo ukradnutého automobilu je prejavom mimoriadneho cynizmu a nedostatku empatie, ale nie trestným činom ... uviedol Lipšic.


Mr Zebri
Mr Zebri | 10.1.2022 14:05

Nie. Ze to nechcu premenovat, je podla mna dostatocny prejav sympatii A.H. ale potom by po spravnosti museli obvinit aj minulych poslancov, aj tych pred nimi atd. V tom ja vidim ten dovod zrusenia obvinenia. A myslim, ze po takejto medializacii to uz radsej zmenia. Snad.


stanislav.havran
stanislav.havran | 10.1.2022 14:09

a co potom s tymi vsetkymi poslancami, co nehlasuju za premenovanie ulic nesucich nazov po komunistickom rezime - ci uz po pohlavaroch alebo datumoch revolucii a pod?
v tomto pripade by som u Lipsica nejaku klero-faso-filiu nehladal.


mahalebka
mahalebka | 10.1.2022 14:20

Ja by som tych poslancov trochu povlacil po sudoch. A nariadil by som im aj navstevu osvietcimu. nech vidia po kom maju pomenovanu ulicu.
Co sa tyka lipsica tak s nim nesuhlasim necinnost proti fasizmu sice len v podobe nazvu ulice je trestne!


vlt
vlt | 10.1.2022 14:36

Tieto cirkusove vystupenia by sme si mohli odpustit. Ulica sa ma premenovat ale normalnym sposobom.

Treba si precitat nejaky clanok o celej tejto zalezitosti a nie reagovat na clickbait titulky. Poslanci vraj ani neodmietli premenovanie ulice ale chceli pockat na ukoncenie vysetrovania ktore v tom case vraj uz bezalo. Navrhovatelka urobila aj procesne chyby a nazov ulice sa tak ako chcela ani zmenit vraj nedal. A obvinit cloveka ktory tam ani nebol je uz aky ulet.

Mimochodom ak vidite na stene nastriekany hakovy kriz od nejakych faganov tak tiez to idete v ten moment odstranit? Lebo to je presne to iste.

Malo dojst rozhodnutie relevantnej instancie aby poslanci nazov zmenili a nasledne ich potrestat ak by tak neurobili.

Ale nie, u nas to musi byt kovbojka lebo extremisti si z toho robia agendu.


Lodovik
Lodovik | 10.1.2022 15:25

Toto ma podobnu uroven ako Jajove prispevky o prezidentke.


Len tak
Len tak | 10.1.2022 15:54

Lodovik: Priznávam, som zaujatý voči Lipšicovi. Ani nie tak voči nemu ako osobe, ale voči nemu ako ku členovi KDH.

Doteraz som bol mierne prekvapený z jeho vcelku akceptovateľného vystupovania a pôsobenia, ale som v strehu !

Neodpustím mu ani jednu chybičku, ani jedno jeho zaváhanie, ktoré sa dá pripísať na vrub jeho indoktrinácii hnedým zmýšľaním v KDH v minulosti.

Kua, prirovnanie k JAJOvi teraz spôsobilo, že ťa budem mať v merku, Lodovík ! :-) :-) :-) Pamätaj, teraz ťa mám na muške ! Zákerný Matovič bude láskavý ujo v porovnaní so mnou, čo sa týka pomstychtivosti. Skontroluj každý záves v dome, lebo tam budem stáť ja s dýkou ruke ! Pozeranie pod posteľ bude tvoja bežná rutina pred spaním... lebo tam budem ja ! A nenavštevuj prírodné kadibudky... budem bodať zdola ! :-) :-) :-)


ja-som ja
ja-som ja | 10.1.2022 16:39

Je tu ešte veľa podobných názvov ulíc. Neviem čo presne viedlo poslancov k tomu ako hlasovali, ale viem, že v podobných prípadoch nechceli meniť názvy ulíc hlavne kvôli tomu, aby si ľudia nemuseli meniť doklady.
Podľa mňa je zrušenie obvinenia v poriadku, ale malo by sa to ošetriť v zákone, aby takéto názvy ulíc boli zakázané a ak to nezmení obec, tak súd.


Len tak
Len tak | 10.1.2022 17:26

:-) Som si vedomý právnych poťahovačiek a prekérnych situácii, ktoré môžu nastať, ak sa niekto v takých hnedých hovnách začne vŕtať...

Ale nevidím dôvod to Lipšicovi neomastiť o hubu.


tmiro
tmiro | 10.1.2022 18:10

Toto mi je volne. Viac ma zaujíma, že keby tu tabuľu s menom odsudeneho fašistu a masového vraha Kalmus a ten druhy obliali červenou farbou, či by ich za to zase odsúdili.


Luqi
Luqi | 10.1.2022 19:52

Súhlasím s Lipšicom. To, že poslanci neodsúhlasia zmenu názvu ulice nemožno považovať ako trestný čin.
Ako trestný čin by sa mohlo považovať ak by počas rozpravy alebo debaty povedali niečo, čo možno považovať za prejav sypatie k hnutiu potl.... Ale určite nie samotné hlasovanie.
Môžme si o nich mysliť kadečo, zrejme sympatie k slovenskému štátu a Tisovi tam sú a môžeme si o poslancoch myslieť že sú to riadni kkti, ale to je tak všetko.


Nathanael
Nathanael | 11.1.2022 15:10

Len tak: Ozaj je škoda, že si v niektorých veciach taký zaujatý. Veď inak si celkom fajn :)


Len tak
Len tak | 11.1.2022 15:20

Nathan: Ani ja k tebe nemám iné výhrady, okrem toho že si bigot.

Ale aké máme šťastie, že o tom jedinom pravom náboženstve, sme boli informovaní práve v našej rodnej vieske, však ?


Nathanael
Nathanael | 11.1.2022 15:24

Len tak: Vravím, že si zaujatý a tým pádom generalizuješ :) Neviem, čo Ty konkrétne rozumieš pod slovom bigot, takže neviem, či sa mám uraziť alebo smiať :) - ale urážať sa veľmi neviem, takže sa asi tak či tak len pousmejem...
A neviem, ako u Teba, ale v mojom prípade si s rodnou vieskou úplne mimo...


Len tak
Len tak | 11.1.2022 15:45

Áno ? Ty si sa narodil medzi moslimami, presbyteriánmi, luteránmi či niečím takým ? Zaujímavé. Upresníš ?

Samozrejme že ten bigot bol iba vtip. Ty si len niekde vo vývojovom procese smerom k bigotovi. Záleží ešte na tom, koho v živote ešte stretneš. Či takých, čo ťa viac nakopnú smerom k bigotizmu, ale takých ako ja, čo ťa z tej cesty skopnú.


Nathanael
Nathanael | 11.1.2022 15:51

Len tak:
Dá sa povedať, že čiastočne medzi luteránmi, čiastočne medzi agnostikmi (ak sa to tak dá nazvať)...
Ale definíciu bigota si zabudol pribaliť... :)


Len tak
Len tak | 11.1.2022 15:54

bigot
- predpojatý
- zaujatý
- bigotný
- fanatik
- náboženský fanatik
- prehnane pobožný

Nemáš začo! Naučím ťa pracovať s googlom niekedy?


Nathanael
Nathanael | 12.1.2022 09:27

Len tak: Ďakujem, myslím, že googliť viem celkom obstojne :) Ale asi som nepoložil otázku najšťastnejšie. Takže, ak dovolíš, modifikujem: Z čoho konkrétne usudzuješ na bigotnosť u mňa? Lebo keby som zobral tú strohú definíciu, tak by mi mnohé pasovalo na Teba :) Takže - opravujem, nešlo mi o strohú definíciu, ale čo si Ty konkrétne pod tým predstavuješ? Už len také slovné spojenie "prehnane pobožný" - to sa ako meria? Fanatik - čo si mám pod tým predstaviť?


Len tak
Len tak | 12.1.2022 11:37

Na základe tvojich názorov, ktoré si prezentoval na guľáši usudzujem.

Veríš v strašidlá, v zombies a v zázraky.

Neveríš všeobecne známym a dokázaným fyzikálnym a biologickým zákonom.

Preferuješ nadprirodzené, iracionálne a nedokázateľné vysvetlenia javov.


Nathanael
Nathanael | 12.1.2022 16:02

Len tak: Najskôr sa spýtam - existuje podľa Teba aj nebigotný kresťan?

Prvý riadok - nebudem riešiť pojmy, ale opäť - čo si konkrétne predstavuješ pod tým, že tomu verím. Lebo mne - keby som nebol v obraze - by sa zdalo, že píšeš o nejakej duchárskej seanse.

Druhé dva riadky - na to si prišiel ako? Na základe akých konkrétnych mojich výrokov? Alebo len zas a znova Tvoja zaujatosť a generalizácia?

Ako, mne to môže byť jedno, len vravím, že je to škoda :)


Len tak
Len tak | 13.1.2022 13:49

Význam jednotlivých slov sa časom posúva. Pre mňa je bigot v relácii s náboženstvom, a áno... najviac s kresťanstvom. Viem si predstaviť aj bigotného moslima, ale bigotný animalista či bigotný budhista je trošku zvláštne slovné spojenie.

Prvý riadok : Ak neveríš v duchov, v oživlé mrtvoly a v javy, ktoré sa vymykajú prírodným zákonom a sú neopakovateľné vo svojej podstate, tak si pre mňa príjemným prekvapením. Ale dávam tomu nulovú šancu.

Druhé dva riadky : Tvoje výroky sa mi nechce zberať z minulých príspevkov, ale skúsim ti položiť pár jednoduchých otázok.

Veríš, že kríky môžu hovoriť?
Veríš, že sa na drevenú loď zmestí niekoľko exemplárov zo všetkých žijúcich druhov ?
Veríš, že sa dá premeniť voda na víno ? ( Nie na napodobeninu vína, nie lacné kúzelnícke triky )

Ale môžeš sa aj naďalej tváriť, že nevieš, čo chcem povedať a že biblia presne popisuje všetky podstatné veci :-)


Nathanael
Nathanael | 13.1.2022 16:18

Len tak:
Zabudol si na základnú otázku - či podľa Teba existuje aj nebigotný kresťan? BTW - asi si myslel animistu. A prečo u nich a budhistov si to s bigotnosťou v Tvojom ponímaní nespájaš? V čom je ten rozdiel?

Potom - pýtal som sa Ťa, čo si predstavuješ pod pojmom "veriť" - lebo to môže mať tiež rozličné podoby.

A moje odpovede... asi takto...

Vedecké poznanie je v princípe založené na pozorovaní. Na základe mnohých a mnohých pozorovaní vieme formulovať hypotézy o javoch okolo nás. Ale keďže nemôžeme mať istotu, že sme pozorovali všetky možnosti, vieme sa vyjadrovať len v medziach pravdepodobnosti, nie istoty. Môžeme formulovať hypotézu, že všetky labute sú biele, ale stačí nájsť jednu čiernu a hypotéza bude vyvrátená. Lepšie je teda povedať, že bielych je väčšina labutí, prípadne to kvantifikovať v súlade s rastúcim poznaním.

Formulovať hypotézu, že žiadna labuť nie je červená nemá zmysel, pretože taká hypotéza sa vyvrátiť ani potvrdiť nedá.

Čiže - ja nebudem čakať, že sa stanú veci, o ktorých píšeš. Ja len dokážem pripustiť, že pri splnení podmienok, o ktorých my nič nevieme a ktoré presahujú naše pozorovacie schopnosti, sa udiať mohli. Tak isto ako dokážem pripustiť existenciu červenej labute...

Najmä Ti ale poviem, že toto nie je z hľadiska mojej viery podstatné. Na tom nie je postavená. Čítať Bibliu pohľadom prírodovedca môžeš, ale vtedy nepochopíš jej podstatu. Pretože pre pochopenie starých textov je nevyhnutné pochopiť ako rozmýšľali ľudia, ktorí ich písali. Čo, komu a prečo chceli povedať...


Len tak
Len tak | 13.1.2022 16:44

Áno, nebigotný kresťan existuje. Taký vlažný, čo hrdo prehlasuje, že je kresťan, ale v podstate sa dostal len po spevníky. Všetci náckovia sú takí nebigotní kresťania.

S tou labuťou sú to len obkecávačky :-)


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader